مطابق با استاندارد جهانی کلیه تولیدات پتروشیمی و پلاستیکی مانند uPVC باید مطابق با شرایط آب و هوایی همان کشور تولید شوند، متاسفأنه در ابتدای ورود سیستم های دو جداره به ایران و مخصوصأ پروفیل های uPVCبه دلیل عدم نظارت و کنترل تطبیق این پروفیل ها با شرایط جوی ایران بسیاری از برندهای چینی، کره ای، آلمانی و ترک به ایران وارد بازار شدند که متناسب با آب هوای ایران و مخصوصا میزان اشعه فرابنفش موجود در کشور نبود و از این رو تغییر رنگ پروفیل های یو پی وی سی بسیار مشاهده می شد.

 

چرا پروفیل های UPVC در ایران دچار مشکلات زرد شدگی شدند؟

 

در اصل این پروفیل ها مخصوص استفاده کشور تولید کننده طراحی شده اند. این تولیدات از ابتدای ورود پس از مدت ۶ ماه تا ۱سال پس از اجرا و نصب به صورت در و پنجره دوجداره با مشکلات تغییر رنگ و حتی در برخی موارد شکستگی پروفیل مواجه می شوند و تجربه ای بسیار بد برای بسیاری از مردم ایجاد کرده اند. متاسفأنه به دلیل تغییر رنگ پروفیل های یو پی وی سی که با شراط ایران سازگار نبوده است، این نوع پروفیل در ایران بدنام شده است، در حالیکه روز به روز پروفیل های یو پی وی سی سهم بیشتری از بازار دنیا را می گرفت در ایران استفاده از این متریال با روند کاهشی مواجه شد.

 

با این حال خوشبختانه بعد از مدتی برندهای معتبر از سراسر جهان به طور رسمی وارد ایران شدند و پروفیل هایی کاملا مطابق با آب و هوای ایران و شرایط جوی ایران تولید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *